sunnuntai 20. syyskuuta 2015

Vielä on kesää jäljellä... tai no...

Nyt on pakko postata tämä kesäneule alta pois, kun lehdet rupee kellastuun.
 
 
Malli: Roscoff by Heather Dixon (ravelry)
Projekti: Alicante Sun  (ravelry)
Langat: Novita kotiväki valkoinen ja oranssi,
kotiväki kartano keltainen ja kotiväki huvila oranssi,
Novita samos appelsiinin keltainen,
Novita tennesee valkoinen,
Sandnes Garn Mandarin Petit keltainen,
Schachenmayr SMC Katania Solids oranssi
Kulutus: 384g ja 1065m
 
parhaimmillaan siis lankaa oli kolminkertaisena, mutta silti tämän projektin lanka oli huomattavasti ohuempaa, kuin mitä alkuperäisessä ohjeessa haettiin. Meni siis modailuksi, mutta ihan hyvin lopulta usean purkamisen jälkeen onnistui.
 
Olin ihan innoissani tästä paidasta, ja teinkin sitä keväällä into piukassa Alicanten matkaa varten. Sain sen valmiiksi hyvissä ajoin ennen reissua, mutta voi ...kele.
Paita näytti mun päällä ihan hirveältä. Mun mittasuhteet ei sopinu tekeleeseen yhtään mitenkään. Se näytti päällä vaan... ihan hirveeltä.
Hautasin paidan sitten suuren projektikorini syövereihin, ja jätin sinne. Olin sille loukkaantunut, kun se ei istunutkaan mun päälle.
Sitten nyt loppukestästä kuvassa poseeraava rakas ystävä tuli käymään. Ja koska hän on minua pidempi, tyrkkäsin topin hänelle, että koklaapas tota. Ja miten hyvin se hänelle istuikaan! Ihan täydellisesti! Ja onnekseni hän myös tykkäsi siitä, joten nopeasti takapihalla kuvat, ja paita hänelle mukaan. Kiitos, hiki ja sydänveri ei sittenkään mennyt hukkaan!
 
 
 
Kun laitoin nämä kuvat sitten ravelryn projektisivuille, niin sain iloisen yllätyksen.
Ohjeen tekijä Heather Dixon kommentoi, että tykkää tästä tekemästäni raidoituksesta.
Ja raidoitus perustui siihen, että neuloin vain loppuun kaikki kerän jämät ja langan loput, mitkä olin asetellut värijärjestykseen oranssista kelataisen kautta valkoiseen.
 
Eli nyt kai pitäisi sanoa, että loppu hyvin, kaikki hyvin. Paitsi että mulla ei vieläkään ole tuota ihanaa kesätoppia, jonka tuosta haaveilin saavani...
 
 
 









4 kommenttia:

Niina Risulainen kirjoitti...

Ohuemmasta langastahan tuo on jopa kauniimpi kuin mitä ohjekuvan pusero :)

Anonyymi kirjoitti...

Väritys on tosi onnistunut. Harmi, ettei ollut sinulle sopiva, mutta onneksi löytyi joku muu, jolle paita sopi.

Unknown kirjoitti...

Kaunis väritys ja kivannäkönen kesäneule.

Kirsti kirjoitti...

Kaunis erikoinen malli neuleessa ♥